ال کارنیتین

 

ال کارنیتین چیست ؟ 

ال کارنیتین یا کارنیتین در دسته بندی آمینواسیدهای خوراکی است. ال کارنیتین از علم پزشکی وارد علم تولید مکمل های غذایی و کاهش وزن شده و مصرف آن در دوره های چربی سوزی و کاهش وزن موثر است. در علم پزشکی برای کاهش غلظت خون از ال کارنیتین استفاده میشود و بیشتر بیماران قلبی و افرادی که دچار سکته بر اثر میزان بالای چربی و غلظت خون شده اند از این ماده استفاده می کنند . 

میزان مجاز برای بیماران 250 تا 500 میلی گرم در روز است و که معمولا در وعده های نزدیک صبح تجویز میشود اما ورزشکاران می توانند بر اساس وزن کلی و اضافه وزن خود از 500 تا 1500 میلی گرم از ال کارنیتین در روز استفاده کنند .

 

چه کسانی در بدنسازی به ال کارنیتین نیاز دارند ؟ 

افرادی که اضافه وزن دارند و در دوره های چربی سوزی هستند افراد هدف برای استفاده از ال کارنیتین هستند . معمولا مربیان و کارشناسان تغذیه ورزشی این ماده را در کنار مکمل های چربی سوز به ورزشکاران توصیه می کنند . استفاده از ال کارنیتین در میزان مجاز و زمان مناسب و همچنین با تجویز مربی و مشاور فهمیده هیچ عوارضی ندارد که یکی از دلایل استفاده از ال کارنیتین در بدنسازی است . 

اما با همه این حال بهتر است بصورت خود سرانه از ال کارنیتین استفاده نکنید .

 

ال کارنیتین و باورهای غلط 

درسته که همه روزه از فواید و تاثیرات مصرف ال کارنیتین در تمام زمینه ها اکتشافاتی به عمل می آید اما چند باور غلط هم در بین افرادی که از این مکمل می خواهند استفاده کنند رواج پیدا کرده است .

مثلا عده ای برای کاهش وزن های بالا و چربی سوزی فقط به تجویز ال کارنیتین می پردازند و سعی دارند با بالا بردن فعالیت ورزشی یا ورزش هوازی فرد مصرف کننده به او بگویند که وزنی که کم می کنی برای مصرف ال کارنیتین است و با قیمت بالا این محصول را می فروشند ، اما حقیقت چیز دیگری است . ال کارنیتین یه آمینواسید ساده و تقریباً ارزان قیمت است و مصرف آن به تنهایی فقط باعث کاهش چربی خون و غلظت خون است و کاهش وزن بدست آمده با مضرف ال کارنیتین همراه ورزش تا 0% بخاطر بالا رفتن فعالیت بدنی شما است و ال کارنیتین فقط باعث میشود که روند چربی سوزی سرعت بیشتری بگیرد . 

پیشنهاد ما خرید مکمل های ال کارنیتین از فروشگاه ایران اسلیمینگ است چون کیفیت محصولاتش اورجینال هست و قیمت آنها هم واقعی و بسیار منصفانه است . 

برای خرید مکمل های ال کارنیتین به لینک ال کارنیتین مراجعه کنید ...